۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: ۲۷۶۸۱۱
قهرمانی در جام های قاره ای، برای ساحل عاج و قطر صعود در رنکینگ را به ارمغان آورد. 
کد خبر: ۳۶۱۱۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فیفا برای اولین بار در سال 2024، رنکینگ تیم های ملی را به‌روزرسانی کرد. در این رنکینگ جدید، 10 تیم برتر تکان نخورده اند اما اکثر تیم های آفریقایی و آسیایی به دلیل برگزاری جام ملت های آفریقا و آسیا، رتبه های جدیدی دارند. 

ساحل عاج پس از قهرمانی در جام ملت های آفریقا، حالا در رده سی و نهم رنکینگ قرار دارد. نیجریه ای که در فینال این تورنمنت شکست خورد، با چهار پله صعود به رده بیست و هشتم جهان رسیده است. آنگولا یکی از شگفتی های این جام بود و با رسیدن به جمع هشت تیم برتر، یک صعود 24 پله ای را تجربه کرد تا هم اکنون در رده نود و سوم قرار داشته باشد. 

قطر در جام ملت های آسیا از عنوان قهرمانی خودش دفاع کرد و با صعود 21 پله ای، به رده سی و هفتم رسید. اردن که بدون تردید پدیده جام ملت های آسیا بود و تا فینال پیشروی کرد، 17 پله در رنکینگ بالا آمد و حالا در رده هفتادم قرار دارد. تاجیکستان هم ضمن هفت پله صعود، برای اولین بار به جمع 100 تیم برتر رنکینگ فیفا رسید (99). 

 
 
10 تیم اول رنکینگ فیفا بدون تغییر نسبت به قبل
 
اولین رنکینگ سال 2024 فیفا؛ صعود خیره کننده قطر!
 
در آفریفا اتفاقات زیادی رخ داد؛ مراکش هنوز اول است و سنگال دوم.
 
 
اولین رنکینگ سال 2024 فیفا؛ صعود خیره کننده قطر!
به غیر از ژاپن و امارات که سقوط را تجربه کردند، بقیه کشورهای آسیایی چند رتبه صعود داشتند. ایران به رده بیستم رسید و قطر و اردن هم بهترین پیشرفت را نسبت به رنکینگ قبل تجربه کردند.
برچسب ها: فیفا و کنفدراسیون ها ایران برزیل اسپانیا هلند فرانسه ژاپن عربستان تونس مراکش جام ملت های آسیا رنکینگ فیفا جام ملت های آسیا 2023
ارسال نظر
آخرین اخبار